[1]
Smoczyńska M., Haman E., Maryniak A., et al.: Test Rozwoju Językowego
TRJ. Instytut Badań Edukacyjnych. Warszawa 2015.
[2]
Smoczyńska M.: Opóźniony rozwój mowy a ryzyko SLI. Co wyniki badań
podłużnych mówią nam o potrzebie wczesnej interwencji logopedycznej?
[w:] Interwencja logopedyczna. Porayski-Pomsta J., Przybysz-Piwko M.
[red.], Wydawnictwo Elipsa, Warszawa 2012.
[3]
Czaplewska E.: Rozumienie pragmatycznych aspektów wypowiedzi
przez dzieci ze specyficznym zaburzeniem językowym SLI. Harmonia,
Gdańsk 2016.
[4]
Krasowicz-Kupis G.: SLI i inne zaburzenia językowe. GWP, Gdańsk 2012.
[5]
Parisse C., Maillart C.: Specific language impairment as systemic
developmental disorders. J Neurol 2009; 22: 109-122.
[6]
Smoczyńska M.: Wczesne interwencje u dzieci z opóźnionym rozwojem
mowy. [w:] Teoretyczne podstawy metod usprawniania mowy. Afazje
i zaburzenia mowy. Mierzejewska H., Przybysz-Piwko M. [red.],
Pomagisterskie Studium Logopedyczne Wydziału Polonistyki UW,
Warszawa 2000.
[7]
Bishop D.: What Causes Specific Language Impairment in Children?
Psychological Science 2006; 1: 217-211.
[8]
Bishop D.: The causes of specific developmental language disorder. J
Child Psychol Psychiatry 1999; 8: 1-8.
[9]
Leonard B.: SLI – Specyficzne zaburzenia rozwoju językowego. GWP,
Gdańsk 2006.
[10]
Leonard B.: Children with Specific Language Impairment. MIT Press,
London 2014.
[11]
Leonard B.: Language learnability and specific language impairment in
children. Applied Psycholinguistics, 1989; 10: 79-202.
[12]
Tallal P.: Experimental studies of language learning impairments. From
research to remediation. [w:] Speech and language impairments in
children. Causes, characteristics, intervention and outcome. Bishop D.,
Leonard L. [red.], Psychology press, London 2000.
[13]
Bishop D., Snowling MJ.: Developmental dyslexia and specific language
impairment: same or different? Psychol Bull 2004; 6: 858-886.
[14]
Hulme C., Snowling M.J.: Developmental disorders of language, learning
and cognition. Wiley-Blackwell, Oxford 2009.
[15]
Wiśniewska B., Terapia zaburzeń mowy. WSiP, Warszawa 2002.
[16]
Filip A.: Specyficzne zaburzenia rozwoju mowy i języka u dzieci – krótki
przegląd problematyki terminologicznej, badawczej, diagnostycznej
i terapeutycznej. Forum Logopedyczne 2016; 25: 13-29.
[17]
Jastrzębowska G.: Istota i klasyfikacje opóźnień w rozwoju mowy –
przegląd stanowisk: Logopedia 2000; 28: 69-84.
[18]
Asikainen M.: Diagnosing Specific Language Impairment. Tampere
University Press, Tampere 2005.
[19]
Durkin K.: Young people with specific language impairment: A review
of social and emotional functioning in adolescence. Child language
teaching & therapy 2010; 26: 105-121.
[20]
Czaplewska E., Milewski S.: Diagnoza Logopedyczna. Harmonia, Sopot
2012.
[21]
Ebbels Susan.: Introducing the SLI debate. Lang Commun Disord 2014;
4: 377-380.
[22]
Ebbels S.: Teaching grammar to school-aged children with Specific
Language Impairment using Shape Coding: Teaching Grammar using
Shape Coding. Child language teaching and therapy 2007; 1: 67-93.
[23]
Ebbels S., Dockrell J.: Intervention for Verb Argument Structure in
Children with Persistent SLI: A Randomized Control Trial. J Speech Lang
Hear 2007; 50: 1330 –1349.
[24]
Poll Gh.: Identification of clinical markers of specific language impairment
in adult. J Speech Lang Hear Res 2010; 53: 414-429.
[25]
Whitehouse A., Walt H.: Adult psychosocial outcomes of children with
specific language impairment, pragmatic language impairment and
autism. Lang Commun Disord 2009; 44: 511-528.
[26]
St Clair M., Pickles A., Durkin K.: Longitudinal study of behavioral,
emotional and social difficulties in individuals with a history of specific
language impairment (SLI). J Commun Disord 2011; 44: 186-199.
[27]
Wojnowski W.: Zaburzenia ośrodkowego przetwarzania słuchowego
w praktyce neurologopedycznej [w:] Wprowadzenie do neurologopedii.
Obrębowski A. [red.], Termedia, Warszawa 2012.
[28]
Walker D., Greenwood Ch., Hart B.: Prediction of School Outcomes
Based on Early Language Production and Socioeconomic Factors. Child
Dev 1994; 65: 606-621.
[29]
Kielar-Turska M.: Językowa zewnętrzna i wewnętrzna kontrola działania.
Psychologia rozwojowa 2014; 18: 47-62.