[1]
Cieszyńska J.: Od zabawy I nauki czytania do system językowego. Od
języka do społeczności. Logopeda 2007; 1, 4: 6-28.
[2]
Zima J., Kokot M., Rymaszewska J.: Rehabilitacja dzieci autystycznych
oraz z zespołem Downa a poczucie obciążenia opiekunów. Fizjoter 2011;
19, 3: 9-18.
[3]
Gorczyca P., Kapinos-Gorczyca A.: Wczesne wykrywanie autyzmu
dziecięcego – analiza pierwszych nieprawidłowych zachowań i objawów. Klin Pediatr 2007; 15, 4: 454-456.
[4]
Kenworthy L., Wallace G.L., Powell K., et al.: Early language milestones
predict later language, but not autism symptoms in higher functioning
children with autism spectrum disorders. Research in Autism Spectrum
Disorders 2012; 6: 1194–1202.
[5]
Pisula E.: Autyzm. Od badań mózgu do praktyki psychologicznej.
Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Sopot 2012.
[6]
Frith U.: Autyzm. Wyjaśnienie tajemnicy. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2008.
[7]
Kaczmarek B.: Nie jak, ale dlaczego? O własnym języku dzieci z autyzmem. Oficyna Wydawnicza “Impuls”, Kraków 2009.
[8]
Młynarska M.: Autyzm w ujęciu psycholigwistycznym. Terapia dyskursywna a teoria umysłu. Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego,
Wrocław 2008.
[9]
Matson J.L., Kozlowski A.M., Matson M.M.: Speech deficits in persons
with autism: Etiology and symptom presentation. Research in Autism
Spectrum Disorders 2012; 6: 573–577.
[10]
Pisula E.: Rodzice wobec zaburzeń zdolności komunikacyjnych u dziecka
z autyzmem. [w:] Człowiek wobec ograniczeń. Niepełnosprawność, komunikowanie, diagnoza, terapia. Tarkowski Z., Jastrzębowska G. [red.],
Wydawnictwo Fundacji “ORATOR”, Lublin 2002.
[11]
Lord C., Shulman C., DiLavore P.: Regression and word loss in autistic
spectrum disorders. J Child Psychol Psychiatry 2004;45: 936-955.
[12]
Waś A., Sobaniec P., Kiryluk B., et al.: Czy to autyzm? Trudności w diagnozie. Neurol Dziec 2011; 20: 105-110 .
[13]
Olchowik B., Otapowicz D., Waś A., et al.: Klinika Neurologii I Rehabilitacji Dziecięcej – przykład współpracy interdyscyplinarnej. Neurol Dziec
2011; 20: 159-162.
[14]
Lord C., Rutter M.: Autism and pervasive developmental disorders [w:]
Child and adolescent psychiatry: Modern approaches. Rutter M, Taylor
E, Hersov B. [red.], Blackwell, Oxford 1994.
[15]
Blok B., Brzeska Z., Marszałek M.: Poradnik przygotowany przez Stowarzyszenie Pomocy Osobom Autystycznym w Gdańsku w ramach program “Zrozumieć Autyzm” – Program Pomocy Osobom Autystycznym
z Terenów Wiejskich oraz Ich Rodzinom. Wydawnictwo Harmonia,
Gdańsk 2013.
[16]
Coonrod EE., Stone WL.: Early Concerns of Parents of Children with Autistic and Nonautistic Disorders. Infants and Young Children 2004; 17, 3:
258-268.
[17]
Jones W., Carr K., Klin A.: Absence of preferential looking to the eyes
of approaching adults predicts level of social disability on 2-year-old
toddlers with autism spectrum disorder. Archives of General Psychiatry
2008; 65: 946-954.
[18]
Schultz RT., Gauthier I., Klin A., et ll.: Abnormal ventral temporal cortical activity during face discrimination among individuals with autism
and Asperger’s syndrome. Archives of General Psychiatry 2000; 57:
331-340.
[19]
Tager-Flusberg H., Calkins S., Nolin T., et al.: A longitudinal study of language acquisition in autistic and Down syndrome children. J Autism Dev
Disor 1990; 20: 1-21.
[20]
Millar D., Light J., Schlosser R.: The impact of augmentative and alternative communication intervention on the speech production of individuals
with developmental disabilities: A research review. J Speech Lang Hear
Res 2006; 49: 248-264.